Kategorie produktów

  • Letnie miesiące rządzą się własnymi prawami. Kiedy żar leje się z nieba sklepowy asortyment wzbogacają dodatkowe ekspozycje typowo wakacyjnych kategorii. Piknik, grill, wakacyjne leniuchowanie czy zwiedzanie – oferta producentów zapewnia produkty idealne i ofertę na każdą okoliczność. Czytaj więcej »

  • Produkt na cztery łapy

    Poniedziałek, 15 maja 2023

    Zwierzęta domowe to dziś pełnoprawni członkowie rodzin, co ma niebagatelny wpływ na ofertę producentów żywności dla czworonogów. Rynek karm nie tylko rośnie, ale też mocno rozwija się w segmencie premium. Czytaj więcej »

  • Serowe ciekawostki

    Poniedziałek, 15 maja 2023

    Polska znajduje się wśród liderów produkcji serów w całej Europie. Mimo kryzysu, ich produkcja odnotowuje rekordowe wyniki. Na sklepowych półkach znajdziemy wiele rodzajów i odmian serów oraz szeroką ofertę producentów1. Które są najpopularniejsze? Czytaj więcej »

  • Lody to nie tylko najsmaczniejszy sposób, żeby ochłodzić się w upalny dzień, ale też doskonały pomysł na deser czy słodką przekąskę. Sprawdzamy, które pozycje najczęściej znajdują się na paragonach konsumentów. Czytaj więcej »

  • Śniadanie

    Poniedziałek, 15 maja 2023

    Kanapki, parówki, omlet, owsianka czy jajecznica? Pomysłów na pierwszy posiłek jest wiele, zarówno na wersje wytrawne, jak i na słodko. A najczęściej towarzyszy przy nim niezastąpiona, pobudzająca kawa. Jak rzeczywiście wygląda śniadanie Polaków? Czytaj więcej »

  • Przekąski – co wybierają konsumenci

    Poniedziałek, 15 maja 2023

    Małe, poręczne, do dzielenia się, dodające energii, zastępujące posiłek czy mające pozytywny wpływ na organizm – świat przekąsek oferuje wiele wariantów i możliwości. Zarówno słodkie, jak i słone warianty wciąż zyskują na znaczeniu. Czytaj więcej »

  • Wiele osób wybiera się do sklepu w celu zakupu produktów z wcześniej przygotowanej listy. Jednak część decyzji dokonywana jest pod wpływem impulsu. Stąd też wzięła się nazwa kategorii. Co zalicza się do segmentu produktów impulsowych? W jaki sposób zachęcają one konsumenta do zakupu? Czytaj więcej »

  • Alkohole to jedna z najbardziej dochodowych kategorii FMCG. Trunki smakowe, z procentami lub bez, zajmują coraz więcej miejsca na sklepowych półkach. I segment ten mocno się rozwija. Jak wygląda wartość i wolumen sprzedaży poszczególnych trunków? Sprawdzamy najnowsze dane i komentarze rynkowe. Czytaj więcej »

  • Tłuszcze roślinne

    Czwartek, 13 kwietnia 2023

    Mimo sporych wzrostów cen produktów, tłuszcze roślinne to wciąż niezbędna kategoria spożywcza w koszyku zakupowym każdego konsumenta. Dzięki licznym właściwościom prozdrowotnym zalecane są w codziennej diecie. Niezwykle istotne jest także ich prawidłowe wykorzystanie. Nie każdy olej nadaje się do smażenia. Czytaj więcej »

  • Śródziemnomorskie gotowanie

    Czwartek, 13 kwietnia 2023

    Smaki południa Europy już dawno zagrzały sobie stałe miejsce w polskich domach. Niektórzy producenci specjalizują się w produktach rodem z państw basenu morza Śródziemnego, a inni rozszerzają portfolia o tamtejsze przysmaki. Czytaj więcej »

  • Zdrowie na liście zakupów

    Czwartek, 13 kwietnia 2023

    Dbałość o jakość żywności jaką spożywamy jest jedną z nadrzędnych wartości we współczesnym świecie. Zdrowie i właściwe odżywianie zyskały na znaczeniu szczególnie w czasach pandemii, ale tematy te pozostają nadal aktualne. Czytaj więcej »

  • Czas na… lody!

    Czwartek, 13 kwietnia 2023

    Sezon lodowy dla niektórych konsumentów już się rozpoczął – inni mają go cały rok, ale są i tacy którzy czekają na wyższe temperatury. Sklepowe zamrażarki zapełniają się nowymi propozycjami i klasykami gatunku. A opcji jest wiele: na patyku, w kubku, w opakowaniu familijnym czy w formie rolady. Smakowo też jest w czym wybierać. Mamy lody ze śmietanką, sorbetowe, w... Czytaj więcej »

  • Rynek słodyczy i przekąsek stale rośnie, nawet mimo licznych perturbacji takich jak inflacja czy m.in. wzrost kosztów surowców. Większość konsumentów nie wyobraża sobie dnia bez słodkiej przekąski. Słodycze kupujemy głównie dla przyjemności, a także, aby poprawić sobie nastrój, często też z myślą o innych – w formie podarunku. Czytaj więcej »

  • W aromacie poranka – kawa czy herbata?

    Czwartek, 13 kwietnia 2023

    Aromat kawy o poranku to coś, co budzi do życia wiele osób i jest rytuałem każdego dnia. Herbata jest z kolei miłą towarzyszką śniadania. Polski konsument już od dawna docenia głębię smaku tych napojów i z uwagą dobiera wariant produktu, który ma kupić. Czytaj więcej »

  • Sezon na grilla

    Czwartek, 13 kwietnia 2023

    Pierwsze promienie słońca i rosnąca temperatura zwiastują nadchodzący sezon grillowy. Zanim jednak klienci tłumnie wyruszą do sklepów po niezbędne produkty – detaliści muszą zatowarować półki w niezbędny asortyment. Oprócz tradycyjnego mięsa i wędlin, powinna zwiększyć się dostępność przypraw, marynat i sosów. Nie może też zabraknąć oferty dla rosnącej grupy... Czytaj więcej »

  • Wszystko dla czworonogów

    Czwartek, 16 marca 2023

    Psy i koty od dawna towarzyszą człowiekowi. Coraz częściej są traktowane jako pełnoprawni członkowie rodzin, zatem oczekiwania konsumentów co do jakości produktów dla zwierząt rosną z roku na rok. A zdobycie zaufania klientów może przełożyć się na znaczne zyski. Według danych Global Market Insights światowy rynek produktów dla zwierząt domowych wart jest 232 miliardy... Czytaj więcej »

  • Trendy w branży mięsnej

    Czwartek, 16 marca 2023

    Wyróżnić się ofertą uwzględniającą potrzeby nowoczesnego konsumenta, zadbać o ekologię i środowisko oraz dostarczyć produkty najwyższej jakości, o prostym składzie. Rynek mięsny to segment coraz bardziej innowacyjny, zaskakujący asortymentem i rozwojem z duchem czasu. Czytaj więcej »

  • Sezon na lody – czas start!

    Czwartek, 16 marca 2023

    Lody możemy jeść cały rok. A dostępność oferty zachęca do sięgania po nie zarówno latem jak i zimą. Jednak nadal początek wiosny jest zwiastunem początku sezonu lodowego. To najlepszy czas na prezentację nowości i „wielki start”! Czytaj więcej »

  • Znajomość trendów w branży spożywczej jest kluczowa, również dla właścicieli sklepów, bowiem mają one wpływ na zachowania konsumentów, a co za tym idzie ich koszyk zakupowy. Czytaj więcej »

  • Trendy zmierzają „ku zeru”

    Czwartek, 16 marca 2023

    Polacy coraz chętniej sięgają po trunki bez procentów. Ten niesłabnący od lat trend wciąż się rozwija i zatacza coraz szersze kręgi na kolejne kategorie. A wszystko zaczęło się od piwa 0,0%. Tempo wzrostu tej kategorii prawdopodobnie nie zwolni. Prawdziwie spektakularne wzrosty może przynieść także segment bezalkoholowego wina, wciąż niewielkiego, aczkolwiek błyskawicznie... Czytaj więcej »

  • Świąteczne trunki

    Czwartek, 16 marca 2023

    Wielkanocny stół poza wyśmienitymi potrawami, to także wyborne alkohole, którymi delektujemy się wspólnie z rodziną. Wino, whisky czy dobra wódka – to również idealny pomysł na świąteczny podarunek. Czytaj więcej »

  • Wytrawna Wielkanoc

    Czwartek, 16 marca 2023

    Świąteczny koszyk to szereg kategorii, które wiążą się z tradycją wielkanocną. Wśród wytrawnych smaków znajdziemy jaja, kiełbasy, żurek, majonez, chrzan czy warzywa w postaci sałatki jarzynowej. Nic więc dziwnego, że taka sezonowa oferta cieszy się większym zainteresowaniem, a producenci w okresie okołoświątecznym szykują dla swoich konsumentów wyjątkowe propozycje. Czytaj więcej »

  • Słodkie święta

    Czwartek, 16 marca 2023

    Czekoladowe zajączki, okazjonalne praliny, mazurki z dużą ilością bakalii, kolorowe keksy, babki oblane lukrem, strucle z makiem, serniki na biszkopcie… Wielkanocne słodkości to nieodłączny element świątecznych zwyczajów. Sezonowe półki muszą zmieścić nie tylko gotowe słodycze i ciasta, ale też dodatki i produkty do pieczenia. Czytaj więcej »

  • Wielkanocny koszyk

    Czwartek, 16 marca 2023

    Z racji wysokiej inflacji i rosnących cen ciężko przewidzieć jak będą wyglądały tegoroczne zakupy wielkanocne. Niezależnie od spodziewanej wartości i wolumenu sprzedaży w sklepach muszą znaleźć się typowo świąteczne kategorie, którym poświęcamy niniejszy raport. Czytaj więcej »

  • Aby czerpać z kuchni świata – nie trzeba nawet wychodzić z tej własnej– może poza spacerem po zakupy do pobliskiego sklepu. Smaki z całego globu można znaleźć w osiedlowej placówce – korzystając z propozycji producentów, którzy tworzą swoje produkty inspirując się potrawami z najróżniejszych zakątków świata. Przekonajmy się, które zagraniczne potrawy pokochali... Czytaj więcej »

  • Roślinny talerz

    Czwartek, 16 lutego 2023

    Roślinna dieta jest stylem życia części polskich konsumentów. Nie jest to trend tak silny, jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale producenci konsekwentnie rozbudowują swoje portfolia o produkty wege. Weganie, wegetarianie i fleksitarianie mają więc coraz większy wybór, także w niewielkich osiedlowych placówkach półki z tego typu asortymentem rozrastają się. Czytaj więcej »

  • Smacznie, zdrowo i pożywnie – tak z pewnością powinno wyglądać śniadanie idealne. I do tego dążą zarówno konsumenci w swoich wyborach, jak i producenci, którzy systematycznie rozwijają ofertę śniadaniowych specjałów. Różnorodność produktów na sklepowych półkach sprawia, że każdy – niezależnie od indywidualnych preferencji – może cieszyć się dokładnie takim... Czytaj więcej »

  • Słodycze na topie

    Czwartek, 16 lutego 2023

    Zawsze jest dobry czas na słodycze. To kategoria, która niezmiennie uznaniem cieszy się przez cały rok. A producenci zaskakują co chwilę nowościami i innowacyjnymi pomysłami na słodką chwilę wytchnienia. Czytaj więcej »

  • Wielkanocne zwyczaje

    Czwartek, 16 lutego 2023

    Wielkanoc pełna jest tradycji i zwyczajów, które są chętnie kultywowane przez polskie rodziny. A wiele z nich dotyczy tego, co znajduje się na świątecznym stole. Producenci już zawczasu przygotowują specjalną sezonową ofertę, która idealnie zaspokaja wszelkie potrzeby konsumentów. Czytaj więcej »

  • Orient po polsku

    Wtorek, 17 stycznia 2023

    Smaki rodem z dalekiej Azji są stałym elementem gastronomii w Europie. To już nie tylko pojedyncze knajpy na mapie całego kontynentu, ale stały element kultury kulinarnej obecny w każdym większym mieście. Czytaj więcej »

więcej artykułów